Wanneer je de CEO bent van een bepaald bedrijf, zijn er een hoop belangrijke keuzes die je moet maken. Uiteindelijk wil je natuurlijk dat je bedrijf zo succesvol mogelijk is, maar dit hangt wel af van veel verschillende dingen. Het belangrijkste is dat je klanten tevreden zijn met datgene dat je ze aanbiedt en de service die je hierbij als bedrijf verstrekt. Een voorbeeld hiervan is de bereikbaarheid van je bedrijf. Het is belangrijk dat je gemakkelijk bereikbaar bent voor klanten. Om dit te bereiken maken veel bedrijven gebruik van een telefoondienst. Een telefoondienst is te vergelijken met een externe telefoniste. Wanneer klanten bellen naar je bedrijf wordt deze automatisch doorgeschakeld naar de antwoordservice telefoon. Dit is een onafhankelijke partij die telefonisch je klanten te woord staat. Je kunt met de telefoondienst afspreken dat de telefoon wordt doorgeschakeld als deze bijvoorbeeld drie keer over gaat, of tijdens bepaalde tijdstippen. Hoewel er veel voordelen aan een telefoondienst zitten, vinden sommige bedrijven het een groot risico. In dit artikel kun je lezen wanneer het verstandig is om te kiezen voor een telefoonservice en dat is wel zo prettig om te weten.
Als je zelf geen tijd hebt
Zeker wat kleinere startups hebben vaak niet het geld om een telefoniste in te huren. Bij zo’n klein bedrijf is de structuur vaak ver te zoeken en staat de telefoon roodgloeiend. Bij een startup is het belangrijk om nog een goede naam te maken, daarom is het van belang dat je goed bereikbaar bent. Als je zelf hier de tijd niet voor hebt kun je dus een telefoonservice inhuren. In deze situatie is het slim om af te spreken dat de telefoon automatisch door wordt geschakeld na drie keer overgaan, omdat de dagen bij een beginnend bedrijf vaak druk en onvoorspelbaar zijn.
Als je extra service wilt bieden
Wanneer je een groot bedrijf hebt en tijdens kantooruren gewoon een eigen telefoniste hebt, kan het alsnog verstandig zijn om een telefoonservice in te schakelen. Door middel van een telefoonservice kun je je klanten namelijk een stukje extra service bieden. Zo kun je bijvoorbeeld afspreken dat tijdens kantooruren de telefoon gewoon wordt opgenomen door de telefoniste, maar dat buiten deze uren een telefoondienst zorgt dat klanten het bedrijf nog steeds kunnen bereiken. Je kunt op deze manier zelfs een 24/7 klantenservice aanbieden. Er zijn namelijk genoeg telefoondiensten die hun service ook gedurende de nacht aanbieden. Hiermee verhoog je natuurlijk de klantvriendelijkheid van je bedrijf.